Prípadové štúdie
14.11.2019
14 min. čítania

Od kopírovania dát až po automatizáciu expedičných procesov - prípadová štúdia eshopu sunroot.eu

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
14.11.2019
Zdielať článok

„Spokojnosť eshopu Sunroot so službami Neoshipu tkvie predovšetkým v množstve ušetrených hodín práce, v individuálnom prístupe riešenia požiadaviek a v neposlednom rade v rýchlej a efektívnej komunikácii s prepravcom.” (Alica Kyselová, Sunroot Sales Coordinator)

Aké želané výsledky Sunrootu priniesla spolupráca s Neoshipom?

Ako sa Sunrootu podarilo dosiahnuť tieto výsledky? Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Pár slov o Sunroote

Eshop sunroot.eu vznikol v roku 2014. Myšlienka založenia eshopu bola v tom čase spojená s neznámou rastlinou ,,topinambur”. Ako táto myšlienka vznikla a tiež bližšie informácie o ich produktoch sa dočítate na ich stránke. Už od začiatku bolo cieľom eshopu Sunroot ponúkať kvalitné potraviny a dostať ich do povedomia širokej verejnosti. Podarilo sa. Dnes má ich produkty v obľube už mnoho ľudí. Z tých najznámejších je to napríklad cyklista Peter Sagan, fitneska Tatiana Žideková alebo herečka Mary Bartálos, ktorí sú zároveň influencermi tejto značky.

Aké boli začiatky expedovania?

Ako mnoho iných začínajúcich eshopov aj v Sunroote spočiatku na doručovanie balíkov využívali iba Slovenskú poštu. S pribúdajúcim počtom objednávok rástli aj požiadavky zákazníkov na doručovanie balíkov prostredníctvom kuriéra. Kuriérske služby im plne pokryli služby Neoshipu. Za adekvátne ceny v porovnaní s ostatnými prepravnými spoločnosťami tak získali nielen služby prepravcu (v spolupráci s našou partnerskou prepravnou spoločnosťou Slovak Parcel Service), ale aj pridanú hodnotu vo forme expedičného systému. Úspešnej spolupráci sa tešíme dodnes.

Nosnou myšlienkou pri vývoji Neoshipu bolo automatizovať procesy súvisiace s expedovaním, a tak eshopom šetriť čas a financie zároveň.

Keď sa teda bavíme o využití Neoshipu v tejto rovine, automatizácia expedovania v začiatkoch využívania Neoshipu vzhľadom na počet objednávok nebola tou najvýznamnejšou. Jej potreba vyvstala až neskôr. Okrem automatizácie v Neoshipe v nej užívateľ nájde aj mnoho iných funkcionalít, a preto si na ,,svoje”, (tak ako tomu bolo aj v Sunroote),môže prísť každý eshop.

Aký prínos by mohol mať Neoship aj pre váš eshop si môžete pozrieť v našom videu.

Manuálne kopírovanie dát

Eshop Sunroot od začiatku (až po súčasnosť) využíva na správu objednávok WordPress plugin WooCommerce. V čase jeho vzniku v roku 2014, eshopové platformy a fakturačné systémy nedisponovali takými možnosťami pokročilej integrácie s inými systémami (napr. s Neoshipom) ako je tomu dnes. Prevažná časť eshopov fungovala na princípe manuálneho kopírovania údajov z administrácie a ich vkladania do systému prepravcu. Presne takto to dlhú dobu fungovalo aj v Sunroote. Tento spôsob bol veľmi pracný, dochádzalo k chybovosti a bol náročný na čas.

Vyšší level - exporty CSV/XML

V niektorých typoch eshopových riešení, administrácie ponúkali možnosti exportov dát cez súbory CSV/XML. Bolo v našom záujme nájsť spôsob, akým by aj v Sunroote jednoducho dostali dáta z eshopu cez Neoship až k prepravcovi. V tom čase sme im navrhli sme im riešenie na úrovni exportu dát z WooCommerce prostredníctvom CSV exportov.  Krátko na to sme sa dozvedeli informáciu, že v Sunroote prešli na nový fakturačný systém SuperFaktúra.

V Neoshipe sa zameriavame na vývoj hotových expedičných riešení pre eshopy, prostredníctvom ktorých by celú expedíciu vyriešili priamo z adminu eshopu lebo fakturačného systému.

Potreba automatizácie

Objednávky Sunrootu z roka na rok rástli. Ich počet sa v roku 2019 niekoľkonásobne zvýšil, kedy viac ako predtým vnímali potrebu automatizácie, nakoľko im expedícia zaberala príliš veľa času. Pozreli sme sa na možnosti, ktoré by vyriešili ich aktuálnu situáciu:

Ako sme už vyššie načrtli, v Sunroote využívajú fakturačný systém Superfaktúra, s ktorým je Neoship integrovaný do takej miery, že z faktúr užívateľ vytvorí nielen balíky (dáta), ale cez súbory CSV/XML môže párovať aj dobierky s faktúrami. K šetreniu času dochádza pri týchto dvoch podstatných aktivitách. A to výrazne. Podľa slov p. Alice Kyselovej je to denne viac ako 1 hodinu.

Pozrite sa, ako prebieha expedovanie zo SuperFaktúry a párovanie dobierok s vystavenými faktúrami.

Počas roka 2019 sme pokračovali vo vývoji a integrácii Neoshipu pre užívateľov opensource riešení, medzi inými aj pre WooCommerce.

V prípade Sunrootu preto do úvahy prichádzala ďalšia alternatíva, a to expedovanie priamo z eshopu. Prostredníctvom Neoship pluginu integrovaného vo WooCommerce by mohli vyexpedovať objednávky z administrácie, odtiaľ pohodlne vytlačiť štítky spolu s preberacím protokolom a sledovať priebeh doručenia zásielky. Až na poslednú z nich, všetky vyššie spomenuté funkcie mali obsiahnuté aj v Superfaktúre, navyše s možnosťou automatizovaného párovania dobierok. Hotové riešenie v SuperFaktúre im v konečnom dôsledku prináša väčší úžitok, preto naďalej využívajú tento spôsob.

Sprostredkovaná komunikácia s prepravcom

Okrem automatizácie v Sunroote začali intenzívnejšie využívať funcionalitu Neoshipu – sprostredkovanú komunikáciu s prepravcom. Bežne sa v eshopoch tieto záležitosti riešia spojením so zákazníckou linkou prepravcu, zdĺhavým prepájaním na operátora a až následným vybavením požiadavky. Vďaka Neoshipu Sunroot rieši všetky požiadavky zákazníkov z jedného miesta, rýchlo, efektívne a bez rozmýšľania, kam volať či posielať email. Odpovede na zaevidované požiadavky im prichádzajú priamo na email a zásielka v Neoshipe ostáva špeciálne označená.

Expedícia s Neoshipom pod jednou strechou

Zaberá vám expedícia príliš veľa času? Ocenili by ste vo vašom eshope niektorú z funkcionalít Neoshipu? Ak áno, neváhajte nás kontaktovať. Radi sa pozrieme na možnosti, ako vám v oblasti expedičných procesov vieme byť nápomocní.
Možno práve váš eshop bude ďalším v poradí, ktorému spolupráca s Neoshipom prinesie želané výsledky v podobe úspory času a financií.

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship