Prípadové štúdie
26.04.2021
15 min. čítania

S Neoshipom denne ušetríme 2 hodiny času - prípadová štúdia eshopu matteocucina.sk

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
26.04.2021
Zdielať článok

Vyspovedali sme majiteľku eshopu matteocucina.sk - pani Mgr. Luciu Beňák Sitášovú, aby sme zistili, ako takmer po roku využívania Neoshipu vníma a hodnotí situáciu v jej eshope, najmä čo sa týka expedície. Pre túto prípadovú štúdiu sme si zvolili formu otázok a odpovedí, aby bola zachovaná autenticita jednotlivých výpovedí. Veríme, že budú prínosom pre všetkých vás, ktorí sa nachádzate v podobnej situácii a uvažujete o zmene expedičných procesov.

V eshope www.matteocucina.sk nájdete všetko, čo by nemalo chýbať pri dennom alebo slávnostnom varení či pečení - kvalitný tovar z kuchynskej, cukrárskej a pekárenskej sféry. Taktiež na eshope nájdete množstvo nápadov na darčeky, párty tovar a mnoho ďalších vecí.

Aké boli začiatky podnikania s eshopom matteocucina.sk?

,,Eshop matteocucina.sk vznikol v roku 2012. Prvé roky fungovania sme mu nevenovali až takú pozornosť. V roku 2015 sme otvorili kamennú predajňu a v tom momente sa začala aj intenzívnejšia práca na eshope. Eshop sme pomaly zveľaďovali. Nemali sme však veľké očakávania, nakoľko to v tom období bola pre nás úplne nová sféra. Snažili sme sa však robiť všetko
preto, aby sa eshop rozbehol. Samozrejme k propagácii pomohli sociálne siete Facebook a Instagram a pomaličky išli čísla hore.
V roku 2019 sme investovali do redizajnu eshopu. Eshop na mieru nám vytvorila spoločnosť CREATIVE sites. Vynovený eshop nám pomohol sa ešte viac zviditeľniť, čo nám prinieslo veľa nových zakazníkov.
Momentálne u nás spolu v predajni a v eshope pracuje 5 zamestnancov a 2 brigádničky, ktoré sa sústredia hlavne na expedovanie internetových objednávok.“

Ako to bolo s expedovaním na začiatku?

,,Pred využívaním Neoshipu sme expedovali klasicky poštou a využívali sme aj kuriérske služby. Systém bol však komplikovaný a vyžadoval si množstvo nášho času na spracovanie objednávok. Sťažené to bolo o to viac, nakoľko sme každý
úkon robili v inom systéme. Manuálne sme vypisovali štítky či na poštu alebo v systéme danej kuriérskej spoločnosti. Počet objednávok sa časom začal zvyšovať a tento systém nebol vôbec pre nás vyhovujúci. Nestíhali sme expedovať načas, tak akoby sme chceli a ako by chceli naši zákazníci. Expedovanie načas a hlavne rýchle doručenie k zákazníkovi bola naša priorita. V starom systéme fungovania sme ju už neboli schopí vždy splniť, a preto bola nutná zmena.”

Prečo ste sa rozhodli práve pre Neoship?

,,Neoship nás oslovil najmä vďaka návrhu zautomatizovania nášho systému a uľahčenia celého procesu spracovania objednávok a vytvorenie štítkov pre kuriéra – vidina rýchleho expedovania.
Zo strany Neoshipu prišla najskôr ponuka expedovať z CREATIVE shopu prostrednícvom modulu Neoship dostupného v administrácii eshopu. Tento spôsob by nám síce automatizoval doposiaľ manuálne procesy, no pri párovaní dobierok s faktúrami by sme mali problém, pretože čísla objednávok máme odlišné od čísiel faktúr. A tak sme pre toto riešenie nerozhodli.

(Akým spôsobom prebieha expedícia z CREATIVE shopu si môžete pozrieť v inštruktážnom videu.)

Veľmi ma však prekvapila ochota prispôsobiť sa našim požiadavkám a snaha vyriešiť prepojenie nášho fakturačného systému Omega s Neoshipom. Čo sa aj podarilo, a tak sme neváhali a uzavreli s Neoshipom spoluprácu.
No a v neposlednom rade prispel k rozhodovaniu aj veľmi milý prístup zo strany zamestnancov Neoshipu a záujem skutočne pomôcť.”

(Akým spôsobom prebieha expedícia z fakturačného systému OMEGA si môžete pozrieť v inštruktážnom videu.)

Najvýznamnejšie zmeny po zavedení Neoshipu

Koľko času, financií, chybovosti vám Neoship pomáha mesačne zefektívniť?

,,Neoship nám šetrí čas, a to veľmi. Pri samotnom vyexpedovaní sa to pohybuje v priemere 2 hodiny denne.
Určite je to ale jednoznačne dosť na to, aby sme boli schopní každý deň vyexpedovať všetky došlé objednávky a tým pádom sú balíky u zákazníkov na druhý deň.

S tým všetkým samozrejme súvisia aj financie, a to predovšetkým v šetrení mzdových nákladov. Tým, že s Neoshipom šetríme čas v rámci expedície, máme čas na potrebné úpravy v skladových kartách v Omege, stíhame skôr nahodiť nový tovar do systému, čo znamená, že sú rýchlejšie na eshope a tovar sa rýchlejšie predáva :) Taktiež máme viac času na prípravu príspevkov na sociálne siete a riešiť všetko súvisiace s marketingom. Toto všetko teraz robia ľudia, ktorí by za iných okolností riešili expedíciu. A ak by riešili expedíciu, museli by sme zamestnať nového človeka alebo jednoducho tieto aktivity nerobiť (čo by samozrejme nebolo žiadúce).

Čo sa týka chybovosti – vďaka Neoshipu napríklad neodošleme balík s nesprávnym PSČ, čo sa nám pri manuálnom prepisovaní údajov stávalo pomerne často a spôsobovalo problémy s doručením.”

Ktorú z funkcionalít v Neoshipe oceňujete ako najviac prínosnú?

,,Najviac oceňujeme už vyššie spomenutú možnosť exportu dát z Omegy, čo nám umožňuje robiť našu expedíciu rýchlou a efektívnou. Taktiež sa nám páči prehľad o balíkoch, ktorý máme denne k dispozícii. Vieme tak o všetkých balíkoch – doručených, nedoručených, vrátených, v preprave a podobne. Veľmi tiež vítame komunikačné prepojenie s prepravcom,
kedy pri každom balíku môžeme zadávať požiadavky na balík počas jeho doručovania, riešiť prípadné problémy, či môžeme nahlásiť reklamačnú udalosť. Všetko máme tak pokope a s označením, že sme niečo počas doručovania pri konkrétnom balíku riešili.”

Ako hodnotíte prístup a zákaznícky servis k riešeniu vašich požiadaviek?

,,Prístup ľudí z Neoshipu si neviem vynachváliť. Zákaznícky servis je najlepší, s akým som sa v ecommerce službách stretla. Zamestnanci sú vždy ochotní pomocť. Ich prístup k požiadavkám je milý a zhovievý. Naozaj veľmi chválim a ďakujem.”

Odporučili by ste Neoship aj iným eshopom? Ak áno, z akého hlavného dôvodu?

,,Jednoznačne. A to najmä z dôvodu urýchlenia práce a automatizácie."


Ak vás inšpiroval príbeh eshopu matteocucina.sk a váš eshop sa momentálne nachádza vo fáze, kedy by ste privítali zautomatizovanie expedičných procesov, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme na ceste za vaším cieľom.

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship